jan 202015
 

Reklámadó változások 2015

Hogy lehet legálisan elkerülnöd a megrendelői oldalon a reklámadó fizetési kötelezettséget a 2015-ös változások szerint? A 2015-ös reklámadó változások célja, hogy megrendelői oldalon teljesen leszűkítsék azok körét, akiknek reklámadót kell fizetniük. Ezt egyrészt a NAV felületén elérhető folyamatosan frissülő adatbázissal lehet elérni. Nézzük  a részleteket!

Korábbi bejegyzéseimben már foglalkoztam a reklámadóval, sőt példákon keresztül részletesen is körbejártam a témát. Ezért most a fókuszt a 2015-ös változásokra helyezem.

A bejegyzés végére megtudhatod, hogy úszhatod meg a egy erős Facebook vagy Google hirdetéssel alátámasztott kampányod során a REKLÁMADÓT

reklamado_nyilatkozat (2)

Egy kis ismétlésként nézzük meg, hogy mit jelent a reklámadó megrendelői oldalon

Ha megrendelsz egy reklámszolgáltatást (pl.: hirdetés), akkor a reklám közzétevőjének (hirdetést megjelenítő cég) a számláján vagy a szerződésben igazolnia kell, hogy ő megfizette a reklámadót vagy nem kötelezett reklámadó fizetésre. Ha ezt nem teszi meg, akkor a megrendelői oldalon reklámadó fizetés kötelezettség léphet fel.

2014. évi megrendelői reklámadó

Ha a nyilatkozat nélküli számlák összege meghaladja a 2,5 millió forintot, akkor a reklám megrendelőjének reklámadó fizetés kötelezettsége keletkezik. Egész pontosan a 2,5 millió forint feletti rész 20%-a lesz a reklámadó mértéke. Ezt eddig nem volt nehéz elérni például Facebook vagy Google hirdetésekből tekintettel arra, hogy ők nem záradékolják számlájukat.

2015. évi reklámadó változás

A NAV lehetőséget ad a reklám közzétevőjének, hogy egy általa vezetett nyilvántartásba a közzétevő regisztráltathassa magát.

Miért érdemes regisztráltatni magát a reklám közzétevőjének ebbe az adatbázisba?

  • A reklám közzétevőjének előnyös, mert nem kell minden számlát külön-külön záradékolni, ezzel megszabadul adminisztratív munkájának egy részétől. Elegendő egyszer regisztráltatnia magát a NAV nyilvántartásba.
  • A reklám megrendelőjének pedig azért jó, mert így megszabadul egy adótehertől. Ugyanis, ha a reklám közzétevője szerepel ebbe a nyilvántartásba, akkor számára ez egyenértékű egy záradékolt számlával.

De a kifejezett cél az, hogy a reklám megrendelője egyáltalán ne fizessen reklámadót

Mit tudsz tenni, ha nem kaptál záradékolt számlát a reklám közzétevőjétől, és nem szerepel a NAV adatbázisban a reklám közzétevője?

Na, akkor itt van még egy lehetőség. Ha nem kapsz, mint megrendelő egy záradékolt számlát a reklám közzétevőjétől és nem is szerepel a NAV adatbázisában, akkor 10 nap türelmi idő után kérheted a közzétevőt, hogy adjon reklámadó nyilatkozatot. Ha a felszólításra nem reagál a reklám közzétevője, akkor jelentheted elektronikus úton a NAV-nak. Már a bejelentés ténye is felment a reklámadó fizetés alól.

Hogyan kell bejelentened a NAV-hoz, ha nem kaptál nyilatkozatot a reklám közzétevőjétől?

Először is kezdjük ott, hogy be kell kérned hivatalosan a reklám közzétevőjétől a nyilatkozatot. Ezt a tényt hitelt érdemlő módon kell bizonyítanod.

Ennek formája lehet:

  • ajánlott, tértivevényes levél
  • olvasási nyugtával ellátott email, ahonnan megkapjuk a visszaigazolást, hogy a címzett elolvasta a levelet.

Ez követően a jelentheted a NAV-nak, hogy nem kaptál reklámadó nyilatkozatot. A bejelentésnek vannak kötelező elemei:

  • Megrendelő neve, székhelye és adószáma
  • Közzétevő neve, székhelye és adószáma (ha van)
  • Közzétevő által kibocsátott számla/számviteli bizonylat sorszáma
  • Közzététel ellenértéke
  • A tény miszerint a te, mint megrendelő a közzétevői nyilatkozat kiadását kérted a közzétevőtől.

Bejelentési minta innen tölthető le.

Mikor nem kell foglalkoznod a reklám közzétevőjének “feljelentésével?

Ha a nyilatkozat nélküli számlák összege kevesebb, mint 2.5 millió forint havonta.

Érdemes a 10 napos türelmi időt (a számla kézhezvételét követő 10 nap) megvárnod a NAV bejelentéssel, mert a közzétevőnek ennyi ideje van írásban megtenni a nyilatkozatot.

Évi 30 millió forint összegű nyilatkozat nélküli számlák elismert költségek a társasági adóban is, így nincs értelme a bejelentéssel foglalkozni.

Összegezve: Nem érdemes azonnal rohanni a NAV-hoz a bejelentéssel. Érdemes számolni és várni.

Mindenesetre jó tudni, hogy a bejelentéssel egy nagyobb összegű Facebook vagy Google hirdetés is megúszható reklámadó nélkül.

 Hasznos információkat tartalmaz, megosztom!

reklamado_nyilatkozat_3

/Gulyás Éva blogja/

 

Kapcsolódó bejegyzések:

Hol találkozhatsz még velem? Például a kedvelt vagy épp utált, de sokak által használt közösségi médiában, a Facebookon. Itt is rendszeresen posztolok érdekességeket, tippeket, hasznos tartalmat.

Miért teszem mindezt, mert hiszek abban, hogy a közösségi média is lehet a tudás egyik forrása, hisz rendszeresen használjuk, olvassuk, akkot miért nem lehetne megtölteni hasznos információkkal.

Vállalkozók, vállalkozni vágyók lájkoljátok az oldalam, így rendszeresen meg fognak jelenni posztjaim nálatok is.

Ha kérdésed van vagy szeretnél hozzászólni a bejegyzéshez nyugodtan megteheted.

Itt a lehetőség, hogy ingyen kérdezz!!! Nem kell tanácsadói díjat fizetni!!!

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

*