nov 252014
 

Webáruház számlázása I.
A webáruház üzemeltetőinek gyakran okoz fejtörést, hogy egy adott megrendelést követően mikor kell számlát kiállítni; lehet-e nyugtát adni? Egy webáruház számlázása nem egyszerű feladat. Mi történik, ha utal a vevő, ha bankkártyával fizet, utánvét fizet a futárnál?

Webáruház számlázása (nyugtaadása)

Egy webáruházban értkesíthetünk termékeket, de szolgáltatást is. Például egy letölthető szoftvert.

A megrendelés folyamata a következő:

  • a vevő kosárba teszi a terméket/szolgáltatást
  • megnyomja a rendelés gombot
  • a vevő kiválasztja a megfelelő pénzügyi kiegyenlítést
  • majd a webáruház folyamatosan tájékoztatja a vevőt kézbesítésről

Webáruház számlázása a következő módon történik.

Számlát köteles kiállítani a webáruház:

  • ha a vevő nem készpénzzel fizet,
  • nem bankkártyával, hitelkártyával fizet,
  • nem kuponnal fizet,
  • a termék/szolgáltatás árát a vevő nem akkor fizeti, amikor megkapja a terméket,
  • ha előlegfizetésről van szó.

A fent felsorolt esetekben nem számít, hogy magánszemély vagy vállalkozás vásárol webáruházunkban.
A webáruház számlázása során akkor jár el helyesen, ha a vevő banki utalással vagy Paypal rendszerszerben fizet, akkor számlát állít ki.

Könyvelő váltása

Webáruház számlázása – teljesítési időpont

Ha a webáruház elad egy terméket, akkor a teljesítési dátum az a nap, amikor a vevő átveszi azt, akár a futártól, akár egy átvételi ponton

.
Nézzünk pár példát a webáruház számlázásához, nyugtaadásához

Ha egy magánszemély megrendel egy terméket, melyet átvételkor fizet a futárnak készpénzben vagy bankkártyával, hitelkártyával akkor lehet nyugtát is kiállítani, mert megvalósulnak a nyugtaadás feltételei.
A futárok azonban szeretnek nyugata kiállításával foglalkozni. Hisz a nyugtát nem lehet előre kiállítani, azt a futárnak ott a helyszínen kell megtennie.
Ha a futár nem vállalja a nyugta kiállítását abban a pillanatban, amikor a vevő fizet, akkor itt is marad a számlázás.

webshop, webáruház

Nézzünk egy másik példát a webáruház számlázása témakörben.

Ha a vevő megrendeli a terméket a webáruházból és előre ki is fizeti.

Ebben az esetben csak számlát lehet kiállítani. A helyes az lenne, ha a pénz megérkezésének napjával előleg számlát állítana ki a webáruház, majd a csomag átvételének napjával pedig végszámlát. De megtehetjük azt is, hogy az előlegszámla megjegyzés rovatába beírjuk, hogy végszámla nem készül a végső teljesítési dátum megjelölésével.

Összességében elmondható, hogy a webáruház számlázása akkor a legbiztonságosabb, ha minden értékesítésről számlát állít ki, függetlenül attól, hogy magánszemély vagy vállalkozás vásárolt tőle.
Ehhez azonban a megrendelési folyamatot úgy kell kialakítani, hogy a webáruház minden információt bekérjen, amit a számlán kötelezően fel kell tüntetni.

És hogyan alakul a webáruház számlázása, ha az áru visszafordul?

Erről a következő bejegyzésemben lehet olvasni.

/Gulyás Éva blogja/

Kapcsolódó bejegyzések:

– Elektronikus számla, elektronikus nyugta

Oszd meg másokkal is!

 

Ha konkrét kérdésed van, azt is felteheted a kommentek között vagy az alábbi űrlapot kitöltve fel tudod venni velem a kapcsolatot.

 

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

*